Terenska nastava: Zagreb (16. 11. – 18. 11. 2012.)

Nakon nekoliko dana planiranja i organizacije puta, došao je napokon i dan polaska. Krenuli smo nekoliko minuta iza 23 sata jer su neki mislili da je Pelješki most već izgrađen i da im ne trebaju dokumenti kako bi slobodno putovali. Nakon početne euforije većina nas je zaspala sve dok nas oko 6 ujutro nije probudio glas našeg pratitelja Vedrana koji nam je iscrpno objašnjavao povijest Like i Gorskog kotara, Karlovca i neke zanimljivosti o Zagrebu.

U metropolu stižemo oko 8 sati, a nakon kratke pauze, odlazimo na Interliber – 35. međunarodni sajam knjiga i učila. Učenici su većinom gledali i kupovali beletrističke naslove i multimedijalna izdanja, dok su se profesorice, poput pravih štreberica, opskrbile knjigama za školu iz kojih će sada davati svojim učenicima još više lijepih vježbi i testova. Nakon tri sata među knjigama, otišli smo u centar grada gdje smo imali slobodnog vremena za razgledavanje, odmaranje, kave i sl.

Sljedeća postaja bio je Muzej suvremene umjetnosti. Vidjeli smo nekoliko zbirki i brojne radove mnogih hrvatskih i svjetskih modernih umjetnika: arhiv fotografija Toše Dapca, zbirku iz ateljea Ivana Kožarića, zbirku Vjenceslava Richtera, radove Marine Abramović… Osim radova unutar samog Muzeja, zanimljiv nam je bio i ekran koji pokriva veći dio zapadne strane Muzeja, a smatra se najvećim ekranom u ovom dijelu Europe. Međutim, najveće oduševljenje je izazvao „Tobogan“, rad Carstena Hollera, koji, osim što je umjetničko djelo, služi i kao jedan od izlaza iz Muzeja, a nekima je taj rad bio toliko zanimljiv da su zakasnili na autobus. No, oprostili smo im jer je umjetnost bila razlog kašnjenja.

Kad smo se smjestili u hostel, uslijedilo je slobodno vrijeme za haranje po trgovinama Arena Centra. Nakon večere i spremanja, uputili smo se u noćni provod. Većina učenika se zaista dobro zabavljala u jednom zagrebačkom klubu, ali nekim pojedincima se nikako nije moglo ugoditi. Kad smo se vratili, većina je odlučila nastaviti svoj provod, a neke su sobe bile iznimno popularne. Nekima je najveći izazov bio: „Kako preletjeti hodnik u 20 sekundi, a da neka od profesorica ne izleti vani i započne svoj poznati monolog?“ Međutim, za takve intervencije nije bilo potrebe.

U nedjelju ujutro, neki naspavani, a neki ne, uputili smo se do Tehničkog muzeja. Vidjeli smo kabinet Nikole Tesle gdje smo promatrali različite pokuse: okretno magnetsko polje, Tesline visokofrekventne transformatore, bežični prijenos elektromagnetskih titraja, brod s daljinskim upravljanjem, model Tesline turbine i dr. Jedan učenik je dobio ponudu da sudjeluje u pokusima Tehničkog muzeja jer je bio iznimno aktivan i pomogao pri demonstriranju nekih od pokusa. Na odjelu transformacije energije upoznali smo se s povijesnim razvojem naprava, strojeva, uređaja i postrojenja koji pretvaraju energiju iz jednog oblika u drugi. Na prometnom odjelu smo vidjeli sažeti prikaz razvoja prometnih sredstava na kopnu, vodi i u zraku, a na rudarsko – geološkom odjelu smo posjetili nezaobilazni rudnik.

I na kraju, povratak u Dubrovnik. U autobusu je bilo tiho jer su svi pokušali nadoknaditi sate nespavanja, a trebalo je i izdržati taj dugi put do juga.